PHOTOGRAPHY & LIFESTYLE BLOG
  • LITTLE THINGS
    Drobne rzeczy, ulotne chwile, wspaniałe momenty..Innym słowem prosty przepis na Simple Happiness
    Czytaj więcej
  • KAWA
    O dobrej kawie, ciastku wartym grzechu i kawiarniach, do których będę wracać
    Czytaj więcej
  • PODRÓŻE
    Podróże małe i duże. Te na drugi koniec świata, i te bliższe zasięgiem, lokalne, równie urokliwe jak te pierwsze
    Czytaj więcej

New York City





Doskonale pamiętam mój pierwszy dzień w Nowym Jorku. Zaciekawienie, dreszcz ekscytacji i ten  mimowolny uśmiech na twarzy. Przecież właśnie spełniam moje marzenie! Co było dalej? Przekonajcie się razem ze mną. Czas na New York City ! :) 
Nowy Jork to niesamowite miejsce, zaskakujące na każdym kroku i tętniące życiem o każdej porze dnia i nocy. I choć bywałam w nim wielokrotnie, za każdym razem poznawałam je na nowo i z innej perspektywy. I choć nie udało mi się zajrzeć do każdej dzielnicy, to jedno wiem na pewno: w NY nie można się nudzić! 

I remember exactly my very first day in New York City. That curiosity, thrill of excitement and an involuntary smile on my face. I'm just making my dreams come true! What was next?  Come and check with me. It's time for New York City ! :)
New York is an incredible place, surprising at every corner, vibrant day and night. Even though I've visited it frequently, every time I've been discovering it all over again, from a different perspective. And although I didn't have a chance to see all districts, there is one thing that I know for sure: you can't get bored in this city!


Chelsea  


Kiedy najlepiej wybrać się do Chelsea? Zdecydowanie wiosną lub późnym latem, kiedy kreski na termometrach opadają nieco w dół, ale wszystkie drzewa i krzewy nadal kwitną. Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na położony w tej dzielnicy High Line, czyli ponad 2- kilometrowy park w środku miasta,  powstały na miejscu starej linii kolejowej. Przy takiej pogodzie nacieszymy oczy nie tylko widokiem na okoliczne wieżowce oraz majaczące w oddali centrum Nowego Jorku , ale także piękną i kojącą zielenią. 

Best time to visit Chelsea? Spring or late summer, when the temperature's dropping a little bit, but trees and shrubs still stay green. Why? Mostly because of the High Line, over 2- km- long park created in place of the old rail trail. With this weather, you will enjoy not only a beautiful view of surrounding skyscrapers and the city center in the distance but also a stunning and soothing green panorama. 



Chelsea Market czyli obowiązkowy punkt wycieczki dla wszystkich miłośników helathy food , przygotowanego na najwyższym poziomie i...wprost na oczach odwiedzających. Oprócz pysznego lunch'u można tutaj zaopatrzyć się również w przysmaki z całego świata oraz pyszną kawę. 
Ciekawostką może być fakt, iż Chelsea Market powstał w starym budynku fabryki....ciastek Oreo, należącej do firmy Nabisco. 

Chelsea Market, the obligatory must-see for all healthy food lovers, especially that all dishes are prepared from the best ingredients straight ahead in front of the visitors. Besides a very good lunch, you will find here delicious treats from all over the world and good coffee. And did you know that Chelsea Market was built in the Nabisco factory where Oreo's cookies were produced? 

Greenwich Village 


Jedna z moich ulubionych dzielnic, zwana przez wiele osób po prostu Village. Dawniej zamieszkiwana przez bohemę artystyczną, obecnie jeden z piękniejszych zakątków Nowego Jorku. Znajdziemy tutaj również słynny budynek, w któym zamieszkiwali serialowi Przyjaciele, czyli Monica, Rachel, Chandler oraz Joey. 

One of my favorite neighborhoods, known also as the Village. The artists' haven in the past, today one of the most beautiful parts of the City. You'll find here also the famous Friends Building



Brooklyn


Jedna z największych i jednocześnie najbardziej popularnych dzielnic, której historia sięga aż czasów kolonijnych. Obowiązkowy punkt każdego turysty, a przy tym niezwykle różnorodne pod względem kulturowym miejsce , łączące w sobie industrialny duch poprzedniej epoki ze współczesną sztuką ulicy.

One of the largest and most popular districts in NYC, whose history goes back to the colonial era. The obligatory must-see for every tourist and an incredible multicultural place, which connect an industrial spirit of the previous century and modern street art. 













Komentarze

  1. Potraktuję to jako komplement :P NYC ma faktycznie w sobie,, to coś '' :) Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chciałabym mieszkać w tak wielkim mieście. Czułabym się przytłoczona tymi wszystkimi drapaczami chmur i tłumem ludzi. Niemniej jednak na pewno chciałabym kiedyś to miasto zwiedzić :) Tyle się o nim słyszało, tyle widziało się w filmach... :) Jestem bardzo ciekawa Nowego Jorku i jego możliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowy Jork to faktycznie nie lada wyzwanie! :) Ja sama miałam okazję być tam kilkakrotnie żale już teraz wiem, że zwiedziłam zaledwie jego mały kawałeczek :P Ale polecam, bo warto przenieść się na chwilę do tego wielkiego świata :)

      Usuń
  3. Nie słyszałam np o Chelsea, ale piękna dzielnica! Muszę ją odwiedzić na drugi raz jak będę w Nowym Jorku. Uwielbiam to miasto (urodziłam się tam, ale nic nie pamiętam bo moi rodzice wrócili do Polski jak byłam mała). Zazdroszczę Ci że tyle razy byłaś w NYC, ja ostatnio tylko na 4 dni i były mega upały, także zwiedziłam te najważniejsze rzeczy... Te murale na Brooklynie zdecydowanie mnie urzekły <3 Nowy Jork jest ogromny, też nie jestem pewna czy chciałabym tam mieszkać. W jakiejś spokojnej dzielnicy na to pewno ;) Super relacje i blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba ja powinnam zazdrościć Tobie, w końcu urodziłaś się w tym niezwykłym mieście! :P Co prawda trudno mi stwierdzić, czy w NYC można znaleźć zaciszne ulice, ale gorąco Ci polecam hrabstwo Westchester, położone pod NYC, tamtejsze krajobrazy to po prostu bajka... :) I bardzo, bardzo cieszę się, że spodobał Ci się mój blog:) Każdy taki komentarz dodaje mi skrzydeł:)

      Usuń
  4. Oj chciałabym tam się wybrać chociaż na kilka dni! Może kiedyś uda się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, jakie cudowne miejsca! Z takim przewodnikiem jak Ty poszłabym WSZĘDZIE :D Ale trzeba przyznać, że New York to jest po prostu bajka, a Twoje zdjęcia świetnie to ukazują :) Friends Building! Ale bym chciała to zobaczyć! No i ten Chelsea Market... Och, marzenie :) Coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, marzenia się spełniają, a właściwie to my je spełniamy więc kto wie kto kogo będzie odprowadzać po NYC w przyszłości :PDziękuję :*

      Usuń
  6. Rewelacyjny post. Mam wielką nadzieję że wyjazd NYC jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego Ci życzę! :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niby dużo tłumu, sporo ludzi a czas doba jest o 12h krótsza. Mimo wszystko jest to moje marzenia, które postaram się spełnić jeszcze w tym roku! Nie wiesz jak bardzo zazdroszczę Ci tego wyjazdu ♥ Ja ogólnie chciałabym całe Stany zwiedzić, więc mam plany na przyszłość! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, żeby te plany się ziściły, szczególnie, że Nowy Jork jest piękny o każdej porze roku :) Sama też marzę o zachodnim wybrzeżu

      Usuń
  9. Pięknie tam :) Tak kolorowo :) Nie to co w PL ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety muszę Cię zmartwić:nie każda dzielnica jest tak przyjemna dla oka i bezpieczna, jak te przedstawione powyżej:(

      Usuń

Prześlij komentarz